nav-left cat-right
cat-right

Jak zrezygnować z zakupów zrobionych w Internecie?

Jak zrezygnować z zakupów zrobionych w Internecie?

Mimo tego, że robienie zakupów Internecie mocno się upowszechniło, to jednak wiele osób wciąż boi tej formy zakupów, obawiając się szczególnie tego, że jeśli zamówiony towar nie spełni ich oczekiwań, to nie będzie go mogła zwyczajnie zwrócić. Obawy te są jednak bezpodstawne.

Po stronie konsumentów stoi bowiem polskie prawo. Zgodnie z ustawą o ochronie praw konsumentów klient ma prawo do zwrotu danego towaru. Wynika to między innymi tego, że nie mógł go zobaczyć, ani ocenić jego jakości przed dokonaniem zakupu. Dokonać zwrotu może w ciągu 10 dni od momentu otrzymania przesyłki. Może to zrobić bez podawania przyczyny. Jednakże musi spełnić określone warunki.

Po pierwsze musi złożyć pisemne oświadczenie (w wspomnianym wyżej czasie), że rezygnuje z danego towaru i wysłać je listem poleconym za potwierdzeniem odbioru do siedziby firmy. Pismo to powinno zostać wysłane niezależnie do przesyłki. Zwracany towar należy bowiem wysłać osobno. Koszty związane z odesłaniem przesyłki ponosi w tym przypadku konsument. Jedynie w przypadku reklamacjo towaru koszty odesłania przesyłki musi ponieść sprzedawca.