Pozycjonowanie kontra reklamy płatne

Od dawna trwa spór o to, co przynosi lepsze rezultaty – pozycjonowanie stron internetowych czy też może inwestowanie w ich reklamę w najbardziej popularnych wyszukiwarkach internetowych. Prawda jest taka, że to zależy od konkretnego przypadku. Co należy rozważyć przed podjęciem ostatecznej decyzji? Przede wszystkim, jeżeli chodzi o pozycjonowanie, to należy zwrócić uwagę na to, na jakich pozycjach wyjściowych znajduje się witryna. Im jest wyżej, tym prościej będzie ją wprowadzić do Top10.

 

Innym czynnikiem, który w takim przypadku warto uwzględnić jest konkurencyjność branży. W przypadku branż niszowych, o małej konkurencyjności, prawdopodobieństwo osiągnięcia sukcesu jest o wiele większe niż w sytuacji w której do wypozycjonowania jest strona o bardzo konkurencyjnej tematyce. Kluczową rolę w procesie pozycjonowania odgrywają systemy wymiany linków jak na przykład statlink. Reklama w wyszukiwarkach jest dobra dla nowych stron oraz takich, które posiadają bardzo nikłe szanse na znalezienie się na czołowych pozycjach. Na wszelki wypadek warto początkowo skorzystać z jednego i drugiego rozwiązania.

Author: admin