Zakupy w Internecie stają się coraz bardziej popularne i coraz więcej z nas decyduje się właśnie na taką formę nabywania towarów. Upowszechnienie się tej formy nie oznacza jednak, że nie musimy być ostrożni. Zarówno bowiem w realnym, jak i w wirtualnym świecie możemy trafić na oszustów. Zanim więc klikniemy w zakładkę „do koszyka”, wypełnimy dane, sfinalizujemy transakcję i dokonamy płatności warto zapoznać się z opiniami innych internautów na temat danego sklepu.
Oczywiście nie ma możliwości, aby dogodzić wszystkim klientom. Zdarzają się także różnego typu wypadki losowe, które mogą przykładowo spowodować opóźnienie przesyłki. Jeden czy dwóch niezadowolonych klientów nie powinno więc przesądzać sprawy. Kiedy jednak opinie negatywne na temat danego sprzedawcy przeważają, a zarzuty są dosyć poważne i dotyczą przykładowo bardzo długiego czasu oczekiwania na przesyłkę, wadliwego towaru, niemożliwości skontaktowania się ze sprzedawcą, niemożliwości przeprowadzanie postępowania reklamacyjnego, to powinniśmy się poważnie zastanowić, czy zamówić towar właśnie w tym sklepie.